Monday, December 14, 2009

KFC, aku tidak gembira

Setelah beberapa lama menangguhkan pengeposan entri (amboi amboi guna bahasa melayu ndak seberapa mau hangat), akhirnya penulis blog telah mengambil inisiatif dan mencari kekuatan untuk menulis entri ini. So, kepada rakan-rakan seperjuangan seperti hesshh malas mau sebut. Sebab you already know who you are asdfklsjdfg jadi tidak perlu tumpang glamor dengan meminta nama anda disebut dalam blog yang agak kurang pembaca ini.

Last time, telah lupa tarikh nya. I went to the only fast food outlet in this beloved hometown of mine, Ell Dey. Saja lah tu, sengaja eja LD macam tu supaya dapat bunyi hangat seperti itu. Kemudian terfikir bila la ada superhot bussineswoman akan buat proposal untuk buka McDonald di bandar sri perdana supaya rakan juruteknik Ahmad Farid Asyraf yang duduk di ceruk beruk, tak nampak sangat tinggal di hulu pedalaman bila dapat jumpa rakan-rakan *DJ dan berkampung di McD selama 10 malam berturut-turut. ngeeee :D

Okay, so I went to KFC. And it was annoying and frustrating everytime! Tahu kenapa? Kerana saya suka sangat minum hot milo wtf asdfjlk macam dah tak boleh minum milo dekat rumah, pada hal milo fuze berlambak di rak dapur. And its not the food, its not the beverages. Its the daym kfc's hot milo, yang saya suka sangat. hesshh.. everytime pergi kfc mesti minum hot milo, sumpah tak minta iced milo atau bicarbonate drinks.

Tetapi, setiap kali itu jugalah mereka mengecewakan saya. Ayat nak yang paling eye-catching jak, please la. Sumpah saya suka minum hot milo kfc sebab rasa dia lain, hmm cuba la sendiri. tapi jangan di kfc lahad datu, nanti duit tidak berbaloi. Mahu tahu lagi kenapa kfc LD sangat mengecewakan kan? Sebab mereka buat milo sangat cair! Kedekut milo sangat la kot!

Setelah perkara itu berulang-ulang, dan saya sudah penat marah marah dekat pekerja kfc. Maka saya pun mengambil inisiatif lain, supaya duit yang saya laburkan berbaloi. Oleh itu, saya pun hantar la emel kepada customer service kfc. Anda juga boleh buat begitu, sekiranya ada rungutan atau pun pujian, atau pun tidak puas hati dengan kfc. Seperti pekerja kuang ajaq etc, boleh la hantar ke customersrvice@kfc.com.my

So, below is the emel I sent regarding hot milo yang saya suka dan besarkan masalah nya sebab rasa duit saya tidak dihargai serta ingin menunjukkan yang saya orang yang ada etika, moral dan integriti tinggi. Kerana saya tidak akan marah orang tanpa sebab dan kalau mahu marah sekali pun mesti lah di landasan yang betul. Sekali lagi, tajuk emel mesti mau yang hangat jak.
Kemudian dapat balasan sangat laju, esok pagi chek emel. Dalam inbox ada emel dari kfc, hati pun rasa teruja bebelan tidak sia-sia.




Tetapi malang nya, selepas balik dari kursus. Sekali lagi pergi ke kfc yang sama untuk lihat perkembangan menerusi emel yang dihantar, order milo yang sama seperti selalu. Saya tidak melihat apa apa perkembangan atau kemajuan tentang aduan yang saya buat. Dan sesungguhnya, kfc sangat mengecewakan saya. Terpaksa jugak aku terus memarahi pekerja kfc setiap kali pergi ke sana, atau pun cari inisiatif lain seperti beli serbuk milo dalam tin paling kecik dan bawa setiap kali pergi kfc dan cuma mintak air panas segelas. Boleh kan begitu?



p/s: tolong lah bukak mcdonald, baskin robin, atau ice cream yang selalu makan dgn bella di warisan square :)


*dajai





3 comments:

  1. woi apa ni nama aku naik ni...hahahahaha... kat semenanjung mac donald belakang rumah aku j... kat lahad datu kfc macam makan ayam goreng pasar malam je aku rasa.. milo kau tu aku rasa elok kau bungkus milo kat kedai mamak pastu mintak diorang cawan je.. baru la diorang terasa kot...time tu janagn order apa2 beratur kat kaunter just mintak cawan jer

    ReplyDelete
  2. hahaha bes nya abg farid komen post aku wei!
    hmmm betul jgak ckp ko tu, nnt aku try buat..
    tp klu dorang x ubah jgak, maka berhati batu la mereka :)

    ReplyDelete
  3. salam, to u two....


    ko tahu ke napa milo ko tu agak cair.. semuanya disbbkan oleh customer lain juga yang
    selalu cmplaint milo terlalu manis????? saya pernah nampak kejadian tu berlaku bila customer complaint ttg minuman panas.....

    jangan salahkan kfc lahad datu,,, yang ko tahu nak cmplaint ja,, skrg aq selalu g kfc sana n klu pasal minuman2 panas klu aq rasa kurang manis aq minta tambahkan ja.. staff pun bagi juga ape yang aq nak... itu dah cukup coz staff pun tak tahu customer nak yang manis o tak....

    lagi satu,, klu ko nak sgt milo ko tu manis ikut kesesuaian lidah ko,, tak salah juga lau ko nak tambah milo tu...

    saya suka sngat datang d kfc sini,, and tak ada pula bezanya ayam di sana ngan ayam di kfc lain... klu kwn ko rasa ayam sana sama cam pasar itu disbbkan lidah kwn ko tu dah penuh ngan perisa ayam di pasar.....so jgn samakan kfc ngan pasar ok....

    love kfc lahad datu... klu pun mc d buka di sini kfc tak boleh dilawanlah.. klu dah buka mcd ko janji ngan diri ko jangan jejaki kfc lagi... amacam????

    ReplyDelete